Vores websider: 

  • sv
  • nb
  • da
  • fi

Motorbøjler

Vores motorbøjler er lavet for at beskytte din cykel, hvis du skulle tabe den eller styrte. Det lyder temmelig indlysende, ikke? Det synes vi også, men mange motorbøjler på markedet er mere stil end funktion. For at motorbøjler skal beskytte optimalt, skal de først og fremmest monteres de rigtige steder på motorcyklen. Vores motorbøjler monteret så vidt muligt på motorcyklens ramme. Hvis de skal befæstes på fx motorblokke, sørger vi for at have breaking points mellem bøjlen og motoren, således at blokken ikke bliver beskadiget ved et styrt. Det er også vigtigt at bøjlerne beskytter, uanset hvilken retning cyklen glider efter et styrt. En motorbøjle, der kun beskytter foran eller under cylindre eller tank anbefales ikke. Vi har motorbøjler til alle eventyrs motorcykler og flere touring motorcykler på markedet. Søg efter din model i webshoppen for at finde den rigtige.

kygXOd-6-2000

 

Materialevalg

De fleste af vores bøjler er lavet af rustfrit stål. Fordelene er, at det er meget stærk og ikke begynde at ruste efter nogle ridser på rammen. Vi bruger også i høj grad rustfrit stålbolte og monteringsdele til motorbøjlerne, fordi de ikke ruster. Vigtigt at huske på ved montering af motorbøjlerne er, at du altid bruger den såkaldte monteringspasta (aluminium eller kobberpasta) på alle rustfrie stålbolte, da de kan blive meget varme og låse sig fast, når du samler dem. Dette er også vist i monteringsvejledningen.

Essential Accessories - KTM 1190 (6)-2000

Tips: Lak er nydelige, men hvis du vælger den elektro-poleret udgave (sølvfarvede) kan man knapt se nogen ridser på rammen efter mindre styrt.

 

Til alle forskellige mærker

Motorbøjler findes til et stort antal motorcyklermærker på markedet, og de ​​er alle designet til at beskytte optimalt uden at blive unødigt tunge og klodsede. Vi har selv styrtet med de fleste af dem, så vi ved, at de virker. Værd at have i tankerne er dog, at de er designet til at give efter og bøje ved hårde slag. Dette forhindrer motorcyklen i at gå i stykker i stedet.

K_01-620-5160-0_1 (1)-2000